Leestijd: 2 minuten

Voor iedereen geldt dat het heel fijn is om binnen het bedrijf waarvoor je werkt te weten wie je waarvoor kan benaderen. Op deze wijze weet je bij je moet aankloppen als je ergens tegenaan loopt. Naast het feit dat dit simpelweg heel praktisch is, is het ook leuk om als (nieuwe) medewerker je collega’s te leren kennen van andere afdelingen. Bij Facility vinden wij het ook erg belangrijk dat onze medewerkers de kantoorcollega’s weten te vinden voor al hun vragen. De slogan van Facility is niet voor niets ‘De meest persoonlijke’. In deze blog nemen we je mee wie waarvoor contactpersoon is binnen Facility en op welke wijze wij dit contact centraal stellen.

Expertiseteams

Binnen het kantoorteam van Facility kennen we diverse expertiseteams. Ieder expertiseteam heeft zijn eigen expertise en kennis en kunde over bepaalde onderwerpen. Bij Facility kennen we de volgende expertiseteams:

  • Fieldmanagement
  • Planning
  • HR
  • Contract & Finance
  • Recruitment
  • Sales
  • Marketing

Een aantal expertiseteams kennen verschillende collega’s (zoals fieldmanagement en sales). De meeste andere expertiseteams bestaan uit één collega. Op deze wijze is het altijd duidelijk wie je precies moet benaderen. Uiteraard worden werkzaamheden tijdens afwezigheid door bijvoorbeeld verlof of verzuim overgedragen aan een collega, zodat het werk niet stil komt te liggen.

Roadmap

Wanneer een medewerker in dienst komt bij Facility ontvangen zij direct de roadmap van ons kantoor. Hierin worden alle expertiseteams en collega’s benoemd met daarbij aangegeven voor welke vragen/onderwerpen zij aanspreekpunt zijn.

Een aantal voorbeelden:

Heb je een vraag over je contract of over een VOG/BHV die aangevraagd moet worden, dan kun je terecht bij onze HR adviseur.

Wanneer je een vraag hebt over een declaratie of wagenpark, dan ben je bij onze Contract & Finance manager aan het juiste adres.

Het algemene aanspreekpunt voor onze medewerkers is de Fieldmanager. Wanneer je als medewerker dus even geen idee hebt wie je moet benaderen voor je vraag, dan kun je het beste contact opnemen met de Fieldmanager zodat hij/zij je kan doorverwijzen naar de juiste contactpersoon binnen Facility.

Onboarding

Zoals al eerder in deze blog vermeld is de slogan van Facility ‘De meest persoonlijke’. Wij proberen dit vanaf het eerste contact wat gelegd wordt met een kandidaat al als rode draad in onze communicatie mee te nemen.

Wanneer een kandidaat daadwerkelijk medewerker wordt, gaan wij de medewerker onboarden bij Facility. Dit betekent in ieder geval dat er een fysieke onboarding plaatsvindt op ons kantoor in Amersfoort. Alle medewerkers die in een bepaalde periode gestart zijn bij Facility komen een hele ochtend bij elkaar om elkaar én Facility te leren kennen. Alle expertiseteams van kantoor bereiden een presentatie voor en vertellen (kort) wie zij zijn, wat zij doen en waarvoor de medewerkers het betreffende expertiseteam nodig zouden kunnen hebben tijdens hun loopbaan bij Facility.

Als afsluiter van deze ochtend is er een gezamenlijke lunch met alle medewerkers die onboard zijn en het hele kantoorteam zodat iedereen nog kan bijpraten met elkaar en er op een laagdrempelige manier vragen gesteld kunnen worden.

Conclusie

Samenvattend kan er gezegd worden dat er korte communicatielijnen zijn binnen Facility. Door de duidelijke verdeling in de expertiseteams, en dit te hebben vastgelegd in een roadmap, is het voor heel veel zaken glashelder welke contactpersoon je waarvoor nodig hebt. Mocht dit onverhoopt toch niet duidelijk zijn dan heb je je Fieldmanager als algemeen aanspreekpunt waar je altijd terecht kan.

Mocht jij zelf herkennen in persoonlijk contact en korte communicatielijnen én verwacht je dit ook van een werkgever, twijfel dan niet en kijk op onze website voor alle leuke vacatures!

Meld je aan voor de jobalert!
Van welk soort vacatures wil je op de hoogte blijven?